NordicBet lancerer et nyt kommunikationskoncept og en ny brandidentitet.
NordicBet lancerer et nyt kommunikationskoncept og en ny brandidentitet.
NordicBet lancerer et nyt kommunikationskoncept og en ny brandidentitet. Konceptet, ”Gør sport større”, har til formål at styrke brandets position på det Nordiske marked ved at illustrere deres passion for sport, samt repræsentere passionen blandt sportsfans på forskellige og unikke måder. Konceptet er blevet udviklet i samarbejde med mediebureauet, Hong Kong. Den prisvindende danske direktør Jeppe Rønde (kendt for filmen Almost Human med Stephen Fry) og produktionsfirmaet Bacon, står ligeledes bag NordicBets nye tv-reklame.
NordicBet var et af de første sportsbettingfirmaer i Norden, som tilbød odds på mindre ligaer og brandet, der ejes af Betsson Group, blev hurtigt en favorit blandt sportsfans. NordicBet er ligeledes hovedsponsor for NordicBet Ligaen i Danmark, hvilket er en yderligere demonstration af deres passion for sport.
Efter lovændringer og forandringer på markedet, tager brandet nu nye metoder i brug for at forstærke deres identitet med en mere cross-market tilgang.
”Ligesom fodbold-, hockey- og håndboldspillere, har mange sportsfans rutiner eller ritualer, som de mener, vil have en positiv effekt på holdets præstationer. Det kan eksempelvis være at have holdets trøje på, tage de ”heldige” strømper på eller gøre de samme ting, hver eneste gang det er kampdag. Alt gøres for at støtte holdet – hvad end der skal til. Det er denne tanke, der ligger bag NordicBets nye kampagne. Vi har dog taget dette til et højere niveau ved at tilføje ægte følelser og atypiske ritualer, der tilsammen gør sport større.” siger Ronni Hartvig, der er CCO hos Betsson Group.
Konceptet lanceres bl.a. med en ny tv-reklame, der vil gøre det klart, at NordicBet er det åbenlyse valg for sportsfans, som vil tage oplevelsen til det næste niveau.